Malam Pertama

Asallamuallaikum wr wbr........

MALAM PERTAMA

Kubasuh wajahku dengan sejuk air yg mengalir.....
Bersihkanlah setiap yg mengotoro penglihatan ku yg salah......
Bersihkan lah pe.ciumanku yg terkadang taksesuai dengan ajaran mu......
Bersihkan lah pendengaran ku yg masih suka mendengar hal yg buruk daripada mendengar ayat ayat mu......
Bersihkanlah kedua tangan ini yg masih suka malas tuk membuka Al Qur'an......
Bersihkanlah kaki ini yg masih suka berjalan ketempat2 yg kau larang.....daripada berjalan menuju rumah mu......

Ya Allah Bersihkanlah semua kotoran yg ada karna aku tau......Sat ajal tiba aku hanya sendiri dingin dalam beku hanya berbalut kain putih....

DI MALAM PERTAMA....dalam ruang yg gelap didasar tanah takada yg dapat menolong ku.....
Hanya semua yg ada dalam tubuh ini yg dapat menjadi saksi hidupku.....amalanku....dan perbuatan ku semasa kau titip kan semua keindahan yg kau beri....

Semua nya kan menjadi saksi....WAJAHKU...PANCA INDRA KU....PENCUMANKU....PENDENGARAN KU....TANGAN...BAHKAN KAKIKU.....
Semua akan ikut menjawab semua pertanyan mu.....semasa aku mengedalikan nya

Ya Allah dengan air sucimu ini kubasuh semuanya...kubersujut atas segala salah dan kilafku.....karna aku takut kalam MALAMPERTAMA itu tiba aku tak dapat menjawab semua amal perbuatan ku....Subhanallah ALLAHHUAKBAR hanya kau lah kuasa atas segala kuasa ya Allah....

Salam santun pagi menjelang siang metberaktifitas semua buat sahabat ku semoga hari ini penuh dengan Rahmat dan hidayah Nya Amiin

Sumber : love islam